שלדת SB4000 מתוצרת קונצרן האוטובוסים VDL הנה מתקדמת, גמישה ומתוכננת לאופטימיזציה של בטיחות, אמינות ויעילות. מילות המפתח הן הוצאות אחזקה ותפעול נמוכות ללקוח המושגות כתוצאה מצריכת דלק נמוכה, קיבולת מיכל דלק גבוהה, משך חיים ארוך של הצמיגים ויעילות מוגברת של מערכת הקירור והאוויר.
השלדה מאופיינת במודולאריות המבוססת על מודול קדמי ומודול אחורי, ומקנה גמישות רבה לתכנון המרכב על השלדה. עובדה זו מאפשרת גמישות בתכנון המתווה הפנימי.
בשלדות SB4000 מותקן מנוע מתוצרת DAF מדגם PR בהספק של 360 כוחות סוס. המנועים מצטיינים באמינות רבה ובתצרוכת דלק נמוכה, והם מאופיינים בעלויות תחזוקה נמוכות.
המנועים עומדים בתקן יורו 5 עם אופציית תאימות גם לתקן EEV (המחמיר מתקן יורו 5). מנוע ה- PR משולב במערכת SCR, המחייבת הוספת אוריאה (AdBlue) לצורך עמידה בתקני יורו 5 להפחתת מזהמים. מערכת הפליטה של המנוע עשויה מפלדת אל חלד והיא מצופה בבידוד בפני חום.
התמסורת המשודכת למנוע היא תיבת הילוכים אוטומטית מסוג אקומט ZF 6HP 604, בעלת 6 הילוכים קדמיים ואחד אחורי. התיבה מגיעה לצרכן הישראלי כשהיא מגובה במצנן מיוחד, המאפשר כושר קירור גבוה יותר של תיבת ההילוכים ושל המאט ההידראולי (עד 10 מעלות פחות ביחס לתיבות הילוכים זהות בשלדות של יצרנים אחרים, על פי בדיקות שבוצעו ב"תשתית").
הסרן הקדמי מתוצרת ZF הוא בעל מתלה נפרד הכולל בלמי דיסק. מבנה זה יוצר ניצול שטח אופטימאלי שמאפשר לשלב מיכלי דלק בנפחים גדולים, הניתנים לתדלוק משני צידי האוטובוס. יתרון נוסף שנוצר הוא מרכז כובד נמוך יותר וחלוקת משקל טובה יותר שמשפרים את היציבות.
DAF-VDL האוטובוס החסכוני בישראל
חיסכון בכל קילומטר של נסיעה
בעידן שבו הוצאות הדלק הולכות ותופחות, אוטובוס בעל מנוע חסכוני הוא המפתח שלך להצלחה. דגמים של שלדות אוטובוסים המיוצרים על ידי יצרנים שונים נבדלים זה מזה בצריכת הדלק ובעלויות אחזקה שוטפות, לעיתים במידה משמעותית ביותר, ולכן חשוב לבחור באוטובוס המספק את הביצועים הטובים ביותר באופן החסכוני ביותר.
בבדיקה שנערכה על ידי המגזין הגרמני OMNIBUSREVUE נמצא כי האוטובוס של VDL הוא החסכוני ביותר מבין 5 יצרנים שנבדקו. המגזין בדק את האוטובוסים בנסיעה של כ-600 ק"מ, בתנאי דרך שונים ומצא שדגם פוטורה של VDL צורך 26.1 ליטר ל-100 ק"מ- 7.8 ליטר פחות מהמתחרה במקום החמישי, כ-23% פחות!
גם בבדיקה שנערכה בישראל עבור הנהלת המועצות האזוריות נמצא שאוטובוס DAF VDL מוביל בצריכת הדלק מבין האוטובוסים שנבדקו. חישוב כולל לעלויות נסיעה (המשקלל עלות סולר + אוריאה) מצא כי אין אוטובוס חסכוני יותר בישראל.
אולם לנו ב"תשתית" אין צורך בבדיקות מעבדה. אנו שומעים על נתוני צריכת הדלק מהלקוחות שלנו, ויודעים שאוטובוס של DAF VDL עולה להם פחות מכל אוטובוס אחר.
מערכת מתלים ממוחשבת בשלדת SB4000 מוסיפה לבטיחות, ליציבות ולנוחות התפעול של האוטובוס. זמן התגובה המהיר מאוד של מערכת מתלי האוויר מאפשר הנמכה או הגבהה מלאה ומיידית של גובה השלדה ביחס לכביש. השינוי מסונכרן במקביל גם עם שאר המערכות הממוחשבות של האוטובוס, כמו מערכת ניהול מנוע, בקרת יציבות, בלמים ומערכות אחרות הנשלטות כולן דרך אותו קו התקשורת.
מערכת הבלימה האלקטרונית היא מסוג EBS, עם בלמי דיסק מתכווננים על כל הסרנים. המערכת כוללת ABS למניעת נעילת גלגלים, ASR למניעת סחרור הגלגלים ומערכת בקרת יציבות ESP.
תמיכה וחילוץ סביב השעון: 08-9270570
האוטובוס נתקע? בעיה מכנית בשעות הלילה? בכל מקום ובכל זמן, DAF אתך ולשרותך.
מטרת שירות DAF24 היא לתת פתרון בכל שעה למשאית או אוטובוס דאף שתקועים בדרך, על מנת להביאם למצב נסיעה בהקדם האפשרי. מוקד DAF24 פעיל במשך כל שעות היממה, ומאוייש על ידי אנשי מקצוע (לא מוקדנים). בכל התקשרות למוקד תקבל ראשית תמיכה וסיוע טלפוני שמטרתם להחזיר את הרכב לכביש. במידה והבעיה לא נפתרה באמצעות הייעוץ הטלפוני ינתח המוקד את תקלת הרכב וימליץ ללקוח על הטיפול הנדרש- הוצאת מחלץ לשטח או המלצה לגרור את הרכב למוסך עקב תיקון גדול או מסובך טכנית.
שירותי החילוץ מתבצעים באמצעות רשת המוסכים המורשים של דאף בפריסה ארצית. כל מוסך מחזיק בניידת חילוץ מאובזרת ומצוידת בכמות נכבדה של חלקי חילוף. בעת הצורך תצא ניידת החילוץ מהמוסך הקרוב אל האוטובוס התקוע, במטרה לתקנו במקום במידת האפשר, ולהחזירו למצב נסיעה. הודות למקצועיות הטכנאים ולציוד הרב המצוי בניידות ניתן מענה מיידי לרבות מהבעיות השגרתיות. במידה ונדרש חילוץ, השירות ניתן בתשלום.
אוטובוס השנה ב-2011 ו-2012
שלדת אוטובוס של VDL מגיעה עם חותמת של איכות- פרס "אוטובוס השנה" לשנת 2011 ו-2012. אוטובוס מדגם VDL Citea קטף בשנת 2011 את תואר "אוטובוס השנה", ובשנת 2012 זכה בפרס "אוטובוס התיירות של השנה" דגם VDL Futura.
שלדת SB4000 שנמכרת בישראל מצויידת במכלולים האיכותיים המרכיבים גם את האוטובוסים מדגמי Citea ו-Futura הזוכים.
DAF ישראל