חדשות ואירועים
דאף מכריזה על מנועי יורו 6 עם מסילה משותפת
-
מנוע PACCAR MX13 יורו 6 בנפח 12.9 ליטר
-
בלוק מנוע פרי פיתוח חדש להשגת קשיחות מרבית ואינטגרציה
-
מערכת הזרקת דלק מסילה משותפת בלחץ גבוה עם לחצי הזרקה של עד 2,500 באר
-
מגדש טורבו עם גיאומטריה משתנה
-
טכנולוגיות חדשניות ליעילות מרבית: אינטגרציה של תפקודים, צמות חיווט מכוסות לגמרי, מערכות ניהול מתקדמות
ניסיון רב עם EPA10
חדש: מסילה משותפת
מנוע PACCAR MX-13 מאופיין על-ידי שילוב של טכנולוגיות מתקדמות ביותר ומוכחות וכמות רבה של חידושים טכנולוגיים. "בלוק המנוע תוכנן מחדש כדי להשיג קשיחות גבוהה יותר, וכמו ראש המנוע הוא מיוצר מברזל גרפיטי דחוס חזק מאוד", מסביר בורסבום. "על מנת להבטיח אמינות ועמידות מרביות, בוצע אינטגרציה של מספר מערכות גדול ככל האפשר. לדוגמה, מעברי מים נוצקו לתוך בלוק המנוע והראש, ושתי המשאבות שמייצרות לחץ במערכת המסילה המשותפת שולבו בתוך הבלוק, ולכן ניתנות להפעלה באמצעות אותו גל זיזים המפעיל את השסתומים. הדלק בצינור המרכזי של מערכת המסילה המשותפת מסופק באמצעות בקרת מינון חכמה, כדי להבטיח דחיסה של כמות הדלק המדויקת הדרושה ולא מעבר לכך. דבר זה מקטין במידה המרבית את האובדנים ההידראוליים."
מערכת המסילה המשותפת של מנוע PACCAR MX-13 יורו 6 מאפשרת לחצי הזרקה גבוהים של עד 2,500 באר, ומעניקה הזדמנות לבצע הזרקה מוקדמת או מאוחרת, או שילוב של השתיים. התוצאה היא יצירת תרסיס עדין יותר ואפשרויות רבות יותר לבצע אופטימיזציה של תהליך הבעירה, כדי להבטיח רמות פליטת מזהמים ורעש הנמוכות ביותר שניתן, וצריכת דלק הנמוכה ביותר שניתן. "התוכנה המתקדמת מאוד של המנוע, יחד עם חיישנים ומפעילים חדשים, ממלאים גם הם תפקיד חשוב בהיבט זה, כשהם מתפקדים בצורה מהירה ומדויקת יותר כדי לוודא שהתערובת הטובה ביותר של אוויר, גזי פליטה ודלק מוזרקת בכל רגע נתון. זהו גם המפתח להשגת יעילות מרבית ורמת פליטת מזהמים נמוכה", אומר בורסבום.
מגדש טורבו בעל גיאומטריה משתנה
מערכת טיפול בגזי הפליטה עבור יורו 6
כדי לעמוד בתקני פליטת המזהמים המחמירים של יורו 6, משתמשת דאף בשילוב של טכנולוגיות לטיפול בגזי הפליטה, כגון ממיר קטליטי SCR ומסנן חלקיקים פעיל. "בנוסף להשגת התערובת הנכונה של גזי הפליטה, המטרה היא להשיג טמפרטורה אופטימאלית במסנן כדי לבצע רגנרציה של חלקיקי הפיח שנאספו" אומר בורסבום. "נקודת הפתיחה היא לאפשר רגנרציה פסיבית רבה ככל האפשר על-ידי כך שהמנוע מייצר את התנאים האידיאליים שמאפשרים לדבר לקרות. זו הסיבה שסעפת הפליטה, כמו גם החלקים החיוניים ביותר של מערכת הפליטה, מכוסים לגמרי. אם, למרות זאת, טמפרטורת גזי הפליטה יורדת לרמה נמוכה מדי בכל מצב נתון, המנוע יעבור לרגנרציה אקטיבית. לשם כך הוספנו למנוע מזרק שביעי, הממוקם מאחורי מגדש הטורבו ולפני מסנן החלקיקים. הוא מזריק דלק אל תוך הממיר הקטליטי המחמצן שבצינור הפליטה, כדי לייצר את רמת החום המדויקת הדרושה. גם הממיר הקטליטי SCR עבר אופטימיזציה מבחינת טמפרטורה. הודות לציפוי החדשני שלו, הוא מסוגל להשיג ביצועים מרביים על-פני טווח רחב יותר של טמפרטורות, כך שהמנוע יכול לפעול בצורה אופטימאלית ובאופן היעיל ביותר במידה הרבה ביותר שאפשר. בכל מקרה אנו מוודאים שגזי הפליטה נכנסים לתוך הממיר הקטליטי SCR בטמפרטורה הנכונה ככל האפשר".
חידושים רבים
דאף יישמה חידושים חשובים בכל התחומים עבור טכנולוגיית יורו 6 שלה. לדוגמה, רצועת poly-V יחידה חדשה, וכן מניפה המותקנת ישירות על גל הארכובה ללא גל חיבור – דבר החוסך בעלויות התחזוקה, משפר את האמינות ומפחית את המשקל וצריכת הדלק. אגן שמן בעל קיבולת גדולה יותר מאפשר מרווחי טיפולים של 150,000 ק"מ במנוע היורו 6 (רכב במפרט אירופאי). הוא מיוצר מחומרים מרוכבים כדי להקטין את המשקל ורמות הרעש. מסנן הדלק ומפריד המים שולבו ליחידה אחת, המותקנת ישירות על המנוע כדי להקל במידה מרבית על התחזוקה, ומצנן השמן – המשולב בדרך כלל עם מסנן השמן – מיוצר כעת מפלדה כדי לשפר עוד יותר את חוזקו. צמות החיווט המחופות לגמרי, כמו אלה שבמנוע יורו 5 הנוכחי, הן עדיין ייחודיות בתעשייה.
היעילות היא העיקרון המנחה
"בנוסף לאמינות ועמידות, מילת המפתח החשובה ביותר בטכנולוגיית יורו 6 של דאף היא יעילות", אומר בורסבום. "כדי להשיג את ערכי פליטת המזהמים הנמוכים להפליא של יורו 6 דרושה טכנולוגיה נוספת, והמטרה שלנו היא כמובן לשמור על הרמות הנמוכות של צריכת דלק ופליטת CO2 שניתן למצוא במנועי יורו 5 שלנו", אומר בורסבום. "עשינו את כל האפשר כדי להפיק את המרב מהטכנולוגיה. דאף מעולם לא שאפה להיות הראשונה שמוציאה לשוק מנוע יורו 6. היה חשוב לנו יותר לנצל את הזמן העומד לרשותנו ולהגיע לפתרונות הטובים ביותר".
מנועי PACCAR MX13 יורו 6 בנפח 12.9 ליטר החדשים ייכנסו לייצור בתחילת 2013, עם הספקים של 300 קו"ט / 410 כ"ס, 340 קו"ט / 460 כ"ס ו-375 קו"ט / 510 כ"ס. "אין ספק שההצגה של טכנולוגיות יורו 6 חדשות ונוספות תשפיע על כלי הרכב שלנו", מסכם בורסבום. "אנו נחשוף אותן בתערוכת IAA בהנובר בספטמבר. אתם יכולים לסמוך על כך שדאף תופיע עם משהו נפלא".
DAF ישראל