חדשות ואירועים

דאף בתערוכת הרכב המסחרי RAI2012

חידושים טכנולוגיים ופתרונות הובלה מתקדמים

עבור DAF Trucks הנושא המרכזי בתערוכת המשאיות RAI 2012, שתיערך באמסטרדם בין ה-17 ל-21 באפריל, הוא ATe (יעילות הובלה מתקדמת) מגוון שלם של פתרונות המיועדים להפחית למינימום את צריכת הדלק ופליטות המזהמים ולשפר את יעילות המשאית. לצד גרסאות ATe Edition של ה-CF85 וה-XF105, תציג דאף פיתוחים שמהווים חלק מהתפיסה של ATe, כולל מרכב אווירודינמי למשאית החלוקה LF וסרן טנדם (tandem) קל משקל חדש.



דאף ATe (יעילות הובלה מתקדמת)
  • סרן טנדם (Tandem) קל משקל חדש
  • משאית חלוקה LF עם מרכב אווירודינמי
  • גרסאות ATe ל-CF85 ו-XF105
שיפורים נוספים במוצר בסדרות CF ו-XF105
  • מושבים חדשים לנוחות אופטימאלית וקלות שימוש
  • מגני בוץ חדשים להפחתת הפגיעות לנזקים


דאף השיקה באירופה את תכנית ATe בקיץ 2011 עם הצגת מספר גדול של שיפורים למנוע PACCAR MX 12.9 ליטר. שיפורים אלה, שכללו בוכנות חדשות, הזרקת דלק אופטימאלית וסעפת פליטה ייחודית, מכוסה לחלוטין, מבטיחים ירידה של 3% בצריכת הדלק וירידה בפליטות CO2. מגוון תיבות ההילוכים הורחב גם הוא בעקבות הוספה של תיבות הילוכים ידניות ואוטומטיות חדשות בעלות 12 הילוכים, המאפשרות להתאים את חטיבת ההינע לשימוש הספציפי של הרכב בצורה יעילה עוד יותר.
בנוסף, המנועים בדגמי CF ו-XF 105 מדוממים באופן אוטומטי אחרי פעולה של חמש דקות בסיבובי סרק, ומהירותן המרבית הוגבלה ל-85 קמ"ש במקום 89 קמ"ש, דבר שמביא לחיסכון נוסף של 2% עד 3% בצריכת הדלק בתחום ההובלות הבינלאומיות (התכונות אינן מוצעות בישראל).
על מנת להגביר את מודעות הנהג לחשיבות של נהיגה בצורה יעילה, מופיע על גבי התצוגה המרכזית בלוח המכשירים בכל הדגמים מידע רב על צריכת הדלק הרגעית והממוצעת. תכנית ATe לא עוסקת בצריכת דלק בלבד, כפי שניתן להיווכח מהמצברים החדשים נטולי התחזוקה הכלולים במפרט הסטנדרטי של דגמי CF ו-XF, שמאריכים את אורך חיי המצברים, מקטינים את הוצאות התפעול וממזערים את הנזק לאיכות הסביבה.

ATe Edition
דגמי ATe Edition של ה-CF85 וה-XF105, המוצעים באירופה, ומהווים חלק מתכנית ATe של דאף, הם גרסאות מיוחדות שעברו אופטימיזציה מלאה לצריכת דלק נמוכה. הם מצוידים בסט שלם של חצאיות צד, ספויילרים בגג וכנפיים, צמיגים בעלי התנגדות גלגול נמוכה ובקרת שיוט מסתגלת. במפרט הסטנדרטי כלולה תיבת הילוכים רובוטית AS Tronic עם תכנית החלפת הילוכים שעברה אופטימיזציה לחיסכון בדלק, ומאפשרת לנהג להחליף הילוכים בעצמו רק בעת תמרון או שימוש בבלם המנוע של PACCAR. כל דגמי ATe Edition של ה-CF85 וה-XF105 מלווים בהדרכת הנהגים EcoDrive של דאף, שמפחיתה במהלך השימוש את צריכת הדלק ופליטת ה-CO2 בפועל בשיעור ממוצע של 3% עד 5%.
מרכב אווירודינמי ל-LF45
לצד דגמי ATe Edition של ה-CF85 וה-XF105, תציג דאף בתערוכת RAI גם משאית חלוקה מדגם LF45 עם מרכב אווירודינמי PACCAR Aero. מרכב זה מסופק בבריטניה כשהוא מורכב במפעל, וחברת דאף מעוניינת לנצל את ההזדמנות שמציעה תערוכת RAI כדי לבדוק את רמת ההתעניינות בשוק ההולנדי. מרכב PACCAR Aero שונה מהרגיל בגלל הגג שלו, המשופע כלפי מעלה עד למרכז הרכב ואז משתפל בעדינות כלפי מטה בחלקו האחורי של הרכב. גם צידי המרכב הם מעוגלים. ה-LF 45 Aero מגיע יחד עם סט ספויילרים וכנפיים שפותחו במיוחד, המבטיחים שתא הנהג משתלב בצורה מלאה עם המרכב עצמו. מאפיינים אלה מפחיתים את צריכת הדלק ואת פליטת ה-CO2 בשיעור של עד 8% במהירויות שיוט.

סרן טנדם קל משקל חדש
סרן הטנדם (Tandem) SR1360T החדש של דאף עורך את הופעת הבכורה שלו בתערוכת הרכב המסחרי RAI. סרן זה, המותאם בצורה מושלמת ליעדים של תכנית ATe של דאף, שוקל 375 ק"ג פחות מסרן הטנדם הנוכחי בעל הפחתה טבורית, ומביא לחיסכון של למעלה מ-5% בצריכת הדלק. סרן זה נבחן כעת במספר רכבים בישראל, כאשר מטרתו העיקרית היא הפחתת משקל ביישומים שאינם מצריכים נהיגת שטח מרובה. סרן הטנדם החדש מגיע בשתי גרסאות, עם עומס מורשה טכני של 21 טון או 26 טון, וכושר גרירה מרבי של עד 70 טון. ביישומים מיוחדים ניתן להגיע למשקל משולב כולל של עד 120 טון.

Euro 6
דאף שוקדת כמובן על פיתוח מנוע Euro 6, והטכנולוגיה הדרושה לשם כך נמצאת כבר בכף ידה. DAF מספקת את מנוע PACCAR MX 12.9 ליטר ל"אחיותיה" האמריקאיות, קנוורט ופיטרבילט, מאז קיץ 2010. מנועים אלה עומדים בתקן פליטת המזהמים האמריקאי EPA10, הקרוב ל-Euro 6. מנועי PACCAR MX המיועדים לשוק האמריקאי מצוידים בטכנולוגיית SCR, סחרור גזי פליטה (EGR) ולוכד חלקיקים (PM). על בסיס ההתנסות הממושכת שלה ב-EPA10 בצפון אמריקה, מבצעת דאף את הבחירות האופטימאליות להשגת אמינות מרבית, צריכת דלק נמוכה וביצועים מעולים. נעשה שימוש גם בטכנולוגיות שדאף הציגה במסגרת תכנית ATe, יחד עם פיתוחים חדשים.
כמדיניות, שאיפתה של דאף אינה להיות הראשונה בשוק עם טכנולוגיה חדשה – אלא לקחת את הזמן הדרוש כדי להבטיח שהיא עומדת בדרישות Euro 6 בצורה הטובה ביותר. דאף אינה תומכת בגישה הנחפזת להציע דגמי Euro 6, בהתחשב בכך שהביקוש עבורה בשוק הוא עדיין מוגבל למדי והטכנולוגיה שהיא דורשת מורכבת הרבה יותר, ולכן גם יקרה הרבה יותר, הן לרכישה והן לתחזוקה. מסיבה זו דאף פיתחה ושכללה את טכנולוגיית Euro 5 EEV המוכחת שלה, המוצעת עבור כל הדגמים, וקיימת בישראל כסטנדרט בסדרת LF העירונית.

שיפורים במוצר
דאף תציג בתערוכת RAI דור חדש של מושבים לדגמי CF ו-XF105, שפותחו להשגת נוחות מרבית וקלות שימוש. מושבים אלה, הניתנים לכוונון לפנים ולאחור בטווח של 220 מ"מ, לגובה בטווח של 145 מ"מ ולזווית של עד 53 מעלות, מציעים מגוון רחב של התאמות כדי להבטיח שהנהג ייהנה מתנוחת הישיבה הטובה ביותר. חגורות הבטיחות החדשות, עם טווח כיוון של 60 מ"מ של נקודת העיגון העליונה, תורמות גם הן לנוחיות הנהג.
שיפורים נוספים בתא הנהג כוללים שימוש בחומרים המאפשרים אוורור טוב יותר, ריפודים מעוצבים ובעלי מרקם נעים וחיפויי דלתות בעיצוב יוקרתי ועדכני. בסדרת CF תוכננו מחדש לוחות החיפוי של הדלתות כדי להגדיל את המרווח בין המושבים לדלתות, מרווח שיכול לשמש, לדוגמה, לשסתום אוויר להפעלת מרכב רכין או כל מערכת הפעלה אחרת של בונה מרכב. בדגם זה נוספה גם משענת יד רחבה עם תא אחסון גדול, וכן פתחי מיזוג אוויר צידיים לנוחות הנהג ונהג המשנה.
על מנת להפחית עוד יותר את הפגיעות לנזק, שולבו בתכנון של סדרות CF ו-XF105 מגני בוץ חדשים. מגנים אלה מורכבים משלושה חלקים נפרדים, כאשר החלק העליון ניתן להסרה בקלות, והחלקים החיצוניים ביותר הם בגובה נמוך יותר מאשר השלדה. מיקום זה פירושו שהם אינם חשופים עוד לפגיעות מהגרור, שעלולות לקרות בעת עליה או ירידה מרמפת העמסה או אוניה. מגני הבוץ תוכננו כך שהם גם מגנים על יחידות הפנסים האחוריים החדשות.

דאף ב-Europahal
התצוגה של דאף ממוקמת בקצה של אולם Europahal. היא מכסה שטח של 800 מ"ר ותכיל 6 משאיות:
סדרת LF:
FA LF45.160 משאית אחודה 4x2 היברידית עם תא נהג בודד
FA LF45.210 משאית אחודה 4x2 עם תא נהג בודד ומרכב Auro ATe 
סדרת CF:
FAD CF85.460 משאית אחודה 8x4 עם תא נהג בודד ומערכות מגבה נועה של VDL
FT CF85.460 ATe Edition משאית אחודה 4x2 עם תא נהג בודד ומרכב Aero ATe
סדרת XF:
FTT XF105.460 גורר 6x4 עם Space Cab וסרן טנדם אחורי קל משקל (ATe)
FT XF105.460/510 גורר 4x2 עם Super Space Cab

Daf Trucks NV, חברה בת של חברת Paccar Inc. האמריקאית, אחת יצרניות המשאיות הכבדות הגדולה בעולם, היא יצרנית מובילה של משאיות קלות, בינוניות וכבדות, עם נתח שוק של 15.5% באירופה* בקבוצת המשאיות מעל 15 טון. דאף מייצרת מגוון מלא של גוררים ומשאיות, ומציעה את הרכב המתאים לכל יישום תובלתי. דאף מובילה גם בתחום הענקת שירותים אחרים, הקשורים למוצר: חוזי שירות ותיקון Multi Support, שירותים פיננסיים מבית PACCAR Financial ושרות חלקי חילוף מעולה. בנוסף, דאף מפתחת ומייצרת רכיבים כגון סרנים ומנועים, במיוחד עבור יצרני אוטובוסים עירוניים ואוטובוסים לתיור ברחבי העולם. ל-DAF Trucks NV מפעלים באיינדהובן שבהולנד ובווסטרלו שבבלגיה ולמעלה מ-1,000 סוכנויות ונקודות שירות ברחבי אירופה.
משאיות דאף מיובאות לישראל ומיוצגות באופן בלעדי על ידי תעבורה אחזקות, חטיבת תשתית.