DAF XF
מובילה למרחקים ארוכים
המשאית הכבדה שמובילה את אירופה - סדרת ה-XF, משאית הדגל של DAF, מתאפיינת בהוצאות הפעלה נמוכות, שביעות רצון מקסימאלית לנהג ואמינות כוללת. XF105 מציעה את השילוב הטוב ביותר בשוק לתא נהג מרווח ומפנק, מנוע עוצמתי ונסיעה חסכונית.
![]() |
ההנאה שבנהיגה
DAF XF105 היא המשאית האולטימטיבית – מכונת נהיגה אמיתית. תא נהג מרווח, מפואר ומאובזר שומר על רעננות הנהג ועל ערנותו, ומאפשר לו לנהוג שעות רבות מבלי להתעייף. מנוע ה-105 הוא ללא ספק היהלום שבכתר. עד 460 כוחות סוס ו-2300 נ"מ מאפשרים עוצמה מירבית ונסיעה חלקה. השקעה בטוחה המתכננים של משאית XF לקחו בחשבון גם את השורה התחתונה. תפקודים דוגמת ACC (בקרת שיוט מסתגלת), EBS (מערכת בלימה אלקטרונית), ASR (בקרת אחיזה), VSC (בקרת יציבות) וסיוע בתחילת נסיעה במעלה (בשילוב עם תיבת הילוכים AS-Tronic) מעניקים לנהג נוחות, רוגע ובטיחות. |
![]() |
בה בעת, המאפיינים של כושר נשיאה גבוה יותר, משך השבתה קצר יותר - הודות למרווחי שירות ארוכים ושמירה על ערך המשאית לאורך זמן - שומרים על חשבון הבנק! מכל כיוון שמסתכלים עליה, היא מעניקה תמורה טובה להשקעה. DAF XF105 – מובילה למרחקים ארוכים ולטווח הארוך. |
![]() |
תוכננה להציע את הסביבה הטובה ביותר לעבודה ומחיה
תא הנהג של XF105, כמשאית שתוכננה להובלות למרחקים ארוכים, מציב את אמות המידה הגבוהות ביותר בכל הקשור למרחב פנימי ונוחות לנהג. עם מבחר של תאי נהג בעלי ממדים פנימיים נדיבים - מציעה XF105 יותר מקום למחיה, עבודה ואחסון מכל משאית אחרת בקבוצה. התוצאה: הנהגים נותרים רעננים ויכולים לנהוג זמן רב יותר. סטנדרטים מובילים בעיצוב פנים התיישב במושב התומך, מאחורי גלגל ההגה המותאם לנהג, ותבין מיד שהנוחות, הבטיחות וקלות ההפעלה ניצבו בראש סדר העדיפויות במהלך הפיתוח של XF105. משאית הדגל של דאף מציבה סטנדרטים חדשים בכל |
|
הקשור לעיצוב הפנימי. סטנדרטים של מרחב וארגון פנימי, סטנדרטים של איכות הרכבה וגימור וסטנדרטים של הנדסת אנוש. הנהג היה הגורם החשוב ביותר בשלבי התכנון של XF105 והדבר ניכר בכל פרט – מחיפויי הדלתות, דרך לוח המכשירים המודרני ותאי האחסון הרבים, ועד גלגל ההגה הנוח. אזור השינה המרווח והנוח מציע לנהג אפשרות להתרענן ולחדש כוחות. |
![]() |
![]() |
הכוח להרוויח
כדי לשפר עוד יותר את מעמדה המוביל בתחום החיסכון בדלק ועלויות התפעול הנמוכות, הציגה דאף כמות משמעותית של חידושים במנוע פאקאר MX 12.9 ליטר. בוכנות חדשות, הזרקת דלק אופטימאלית וסעפת פליטה ייחודית עם מארז סגור לחלוטין מבטיחים צריכת דלק נמוכה באופן משמעותי ולכן גם פליטות CO2 נמוכות יותר.
מנוע פאקאר MX 12.9 ליטר מספק ביצועים מעולים, מ-410 כ"ס ועד ל-460 כ"ס ומומנט גבוה של בין 2,000 ל-2,300 נ"מ, כאשר המומנט המרבי זמין בין 1,000 ל-1,410 סל"ד. הודות לטכנולוגית SCR של דאף הוא עומד בתקני פליטת מזהמים Euro 5 ו-EEV (תקן מחמיר יותר מה-Euro5). הוא גם חסכוני, ומשלב מספר חידושים טכנולוגיים המקטינים את צריכת הדלק. ה-XF105 משתמש גם ברכיבים רבים בעלי תחזוקה נמוכה, המאריכים את מרווחי השירות כדי להקטין עוד יותר את הוצאות התפעול.
|
![]() |
חטיבת הינע בעלת ביצועים גבוהים
חטיבת הינע מאוזנת בקפידה כדי להשיג ביצועים אופטימאליים בכל תנאי הפעולה, וכדי לנצל בצורה המיטבית את צריכת הדלק הנמוכה של המנוע. ניתן לבחור בין תיבות הילוכים ידניות בעלות 12 או 16 הילוכים לבין הגרסה האחרונה של תיבת ההילוכים הרובוטית AS-Tronic, כדי להעביר כוח לסרן האחורי. ניתן לקבל גם סרן עם הפחתה טבורית ליישומים תובעניים יותר. |
![]() |
בסיס איתן ה-XF105 מצוידת בשלדה בעלת מבנה קומפקטי במיוחד, המשלבת ביחידה אחת את דוד העמם של מערכת הפליטה, מנשא המצבר, מיכל AdBlue החדש בנפח 70 ליטר ויחידת המינון. בנוסף, על-ידי התקנת מיכלי האוויר ורכיבי מערכת הבלמים בחלק הפנימי של השלדה, התפנה מקום למיכלי דלק גדולים במיוחד. ניתן לקבל את יחידת הגורר עם מיכל דלק של עד 620 ליטר, המאפשר ביצוע תדלוק בבסיס הבית או במקום הנוח ביותר מבחינה תפעולית. שלדת XF מיוצרת מפלדה באיכות גבוהה, והתוצאה היא שלדה חזקה להפליא אך קלת משקל וכושר העמסה גבוה. |
![]() |
שלדת ה-XF105 היא שטוחה לחלוטין, כך שהיא מהווה בסיס מושלם לכל סוג של מרכב. כדי להקל ככל האפשר על עבודתם של בוני המרכבים, מצוידות כל קורות השלדה הראשית בחורים קדוחים מראש כדי להקל על התקנת המרכב. ניתן לקבל גם יחידה מיוחדת לבוני מרכבים (BBM) כדי להקל על התקשורת בין מערכות החשמל של המרכב והשלדה. |
![]() |
![]() |
גוררים עם שניים, שלושה וארבעה סרנים ה-XF105 4x2 זמינה כאופציה עם גלגל חמישי ומציעה מגוון רחב של מרחקי סרנים. כדי לשאת נפחים גדולים, מסוגלת דאף לספק גרסה של גורר 4x2 (מתלה מונמך עם חתך צמיגים נמוך) שהוא בעל גלגל חמישי נמוך במיוחד בגובה 96 ס"מ בלבד. פירוש הדבר הוא שניתן להשתמש בגרורים בעלי גובה פנימי של כמעט שלושה מטרים, לקבלת נפח מטען של עד 100 מ"ק. גורר זה, המכונה Low-Deck, הוא בעל סרן קדמי 7.5 טון עם קפיצים פרבוליים וסרן אחורי 11.5 טון עם מתלה בעל 4 כריות אוויר. ניתן גם לקבל כאופציה סרן קדמי עם מתלי אוויר. כדי להגדיל את כושר ההעמסה, קיים מגוון של שלדות 6x2. דגם 6x2 עם היגוי כפול מגיע עם סרן אחורי הניתן להיגוי ולהרמה. יתרון חשוב של סרן אחורי מוביל זה הוא יכולת תמרון גבוהה. |
![]() |
לשימושים מיוחדים במשקל קל או כבד, גוררי ה- 6x2 זמינים עם סרן נגרר מתרומם עם גלגל יחיד או כפול. כדי להשלים את המגוון, ניתן לקבל גוררים עם שלושה או ארבעה סרנים, המתאימים במיוחד להובלות כבדות. מגוון רחב של משאיות אחודות דאף מספקת את ה-XF105 האחודה כסטנדרד בדגם 4x2 עם מגוון רחב של מרחקי סרנים. קיים גם מגוון רחב של משאיות אחודות 6x2. כל הגרסאות עם סרן נגרר מצוידות במתלי אוויר והן זמינות עם צמיג יחיד או כפול. ניתן לקבל כאופציה מתלי אוויר מלפנים. |
ה-XF105 זמינה גם כמשאית אחודה 6x2 עם סרן אחורי נגרר עם היגוי לקבלת כושר תמרון מעולה ויכולת תמרון גבוהה. את הסדרה משלימות גרסאות 6x4, 8x2 ו-8x4. |
DAF ישראל